Australian Broadcasting Corporation (ABC) Brisbane.
stories/s780287.htm
2004. Brisbane. www.abc.net.au/brisbane/Barbero, L., Cielo, C., Navarro, A. y Tomates, F.
pública en la ciudad de Córdoba. Cooperación ítalo-argentina. Córdoba, Argentina, Ediciones Cincos, 2ª ed.
1993. Jugando a cuidar la salud. Programa de saludBattcock, M. y Azam-Ali, S.
Agricultural Services Bulletin No. 134. Roma. FAO.
1998. Fermented fruits and vegetables: a global perspective. FAOBercha, R.
www.insectsofalberta.comBruce, B.
Emisión sobre la Escuela Sligoville, Jamaica.
1998. Corn in the classroom. Developing Countries Farm Radio Network Paquete 48, guión 7.Burgess, A., Maina, G., Harris, P. y Harris, S.
community workers. Reino Unido, VSO Books.
1998. How to grow a balanced diet: a handbook forBurgess, A.
et al. 1994. Community nutrition for Eastern Africa. Nairobi. AMREF.Burgess, A. y Glasauer, P.
2006. Guía de nutritrición de la familia. Roma, FAO.Carrizo, L., Barbero, L.M., Jewsbury, M.E., Recagni de Medina, L., Zlocowski, S., Mantese, D.A.
y Navarro, A.
para maestros. Proyecto Córdoba: subproyecto de Nutrición aplicada para el fomento de recursos alimentarios.
Ministerio de Salud. Gobierno de Córdoba. Córdoba, Argentina, Ediciones Talleres Gráfica
Empresaria.
1992. Educación alimentaria nutricional y huerta escolar: una experiencia con maestrosCederstrom, T.
Online, No. 61, 3rd quarter. www.foodaid.org/ff2002.htm
2002. Learning to grow: how school gardens can provide food for education. Food ForumChauliac, M., Barros, T., Masse-Raimbault, A.M. y Yepez, R.
rural andino. Alimentación, Nutrición y Agricultura, 16: 14-22.
1996. Huertos escolares en el medioChinanzvavana, L.
Children). Zimbabwe.
2003. Inter-provincial science campfire exhibitions (internal report for Save theColeman, E.
Company.
1989. The new organic grower. Chelsea, Vermont, Estados Unidos, Chelsea Green PublishingCooks.Com Recipe Search.
2004. http://www.cooks.comFAO.
1993. Food and nutrition in the management of group feeding programmes. Roma.FAO.
1998. Rural processing and preserving techniques for fruits and vegetables. Roma.FAO.
San Salvador, FAO en colaboración con CENTA, MINED, MSPAS, PCI, UES, OPS/INCAP y PMA.
(sin fecha). Mejorando la nutrición a través de huertos familiares. Recomendaciones de cría y siembra.FAO.
trabajadores de campo en América Latina y el Caribe. Roma. http://www.fao.org/docrep
/v5290s/v5290s00.htm
2000. Mejorando la nutrición a través de huertos y granjas familiares. Manual de capacitación paraFAO.
in Africa. Roma.
2001. Improving nutrition through home gaardening: a training package for preparing field workersFAO.
and Nutrition Technical Paper Series No. 1. Roma. http://www.fao.org/documents/show_cdr.asp?url_file=/
docrep/007/y5686e/y5686e00.htm
2004. Human energy requirements. Report of a Joint FAO/WHO/UNU Expert Consultation. FAO FoodFAO Telefood.
www.fao.org/food/spanish/stories/projects.htm
2004a. Zambia: Ayudar a los huérfanos del SIDA a ayudarse. Sitio Web de TelefoodFAO Telefood.
www.fao.org/food/spanish/stories/projects.htm
2004b. Perú: Cultivando el huerto y la mente. Sitio Web de TelefoodFAO/OMS.
Roma. http://www.fao.org/documents/show_cdr.asp?url_file=/DOCREP/004/Y2809E/y2809e00.htm
2002. Human vitamin and mineral requirements. Report of a Joint FAO/WHO Expert Consultation.Food Works at Two Rivers Center.
2004. www.tworiverscenter.orgGuy, L.A., Cromell, C. y Bradley, L.K.
oasis in the desert. Phoenix, Arizona, Estados Unidos, Arizona Master Gardeners Press en cooperación con
la Universidad de Arizona.
1996. Success with school gardens: how to create a learning198
Heney, J.
Improving Household Food Security and Nutrition in the Luapula Valley of Zambia. Roma.
2000. Talking about money. A guide for community support staff working with the FAO projectHessayon, D.G.
1989. Manual de horticultura. Barcelona, España, Editorial Blume.Kidsgardening.
2004. www.kidsgardening.comKiefer, J. y Kemple, M.
Montpelier, Vermont, Estados Unidos, Food Works and Common Roots Press (en asociación con la
American Community Gardening Association).
1998. Digging deeper: integrating youth gardens into schools and communities.Mandela, N.
1995. El largo camino hacia la libertad. Madrid, Ediciones El País/Aguilar.Ministry of Agriculture, Food and Fisheries, Zambia.
Food. Department of Field Services.
2000. Recipe Book on Zambian TraditionalNaciones Unidas.
Derechos Humanos. Ginebra, Suiza.
1989. Convención sobre los Derechos del Niño. Oficina del Alto Comisionado para losNavarro, A. y Cristaldo, P.
Córdoba, Argentina, Editorial Científica Universitaria Universitas, 2ª ed., 1ª reimpr.
2003. Hacia una didáctica de la nutrición. Serie Ciencias de la Salud.OMS (Organización Mundial de la Salud).
Informes Técnicos Nº 724. Ginebra, Suiza.
1985. Necesidades de energía y de proteínas. Serie deOrenstein, P.
2004. “Food Fighter”, New York Times, 7 de marzo.Pattanaik, B.
Guión 5.
1998. “A school garden in India”, Developing Countries Farm Radio Network, Paquete 50,Payne, K.
págs. 40-41.
1998. Listening with respect: Issues of Class and Race in Working the Land, en Digging Deeper,Sifri, Z., Ag Bendech, M. y Baker, S.K.
de Helen Keller International. Alimentación, Nutrición y Agricultura, 33: 54-61.
2003. Programas de salud escolar en Burkina Faso: la experienciaUNI (Urban Nutrition Initiative).
2001. Annual Report. Filadelfia, Pennsylvania, Estados Unidos.United States Department of Agriculture.
http://www.usda.gov/EnEspanolValley Trust.
1995. Valley Trust Nutrition Education Programme. Kwazulu-Natal, Valley Trust, Sudáfrica.Wanasinghe, A.D.
Technical Paper 29.Trincomalee, Sri Lanka.2003. From School Garden to Home Garden. Integrated Food Security Programme,
No hay comentarios:
Publicar un comentario